برج باغ چیست؟

برج باغ منطقه یک

برج باغ چیست؟

برج باغ ها در واقع ساختمان‌ها و آپارتمان‌هایی هستند که در محوطه باغ‌ها ساخته شده‌اند که هدف اصلی ساخت آنها حفظ محیط زیست است.

ویژگی ها

این شیوه از معماری با طراحی برج ارگانیک یا سبز این پیوند گسسته شده.

در برج باغ‌ ها ، فضای محوطه نسبت به آپارتمان های مسکونی و محوطه‌سازی‌های معمول گسترده‌تر است. در طراحی نمای این سبک ساختمان تراس های بزرگ با پوشش سبز طراحی شده و روف گاردن و تراس گاردن‌ها همگی با پوشش گیاهان و بعضا درختان خاص طراحی و اجرا می‌شود.

و مانند سایر واحدهای مسکونی فضای سبز آپارتمان محدود به محیط‌های مشاع مانند محوطه واحد مسکونی و یا روف گاردن نیست. در طراحی واحد مسکونی و در بالکن‌های آن از گیاهان و پوشش سبز استفاده می‌شود. فضای سبز مختلف مثل گلدان‌ها و باغچه‌های کوچک و گلخانه‌های خانگی تا دیوارهای سبز (Green Wall) استفاده می‌شود تا ارتباط ساکنین با طبیعت حفظ شود.

طراحی برج باغ‌ از منظر معماری شهری

در طراحی این مدل ساختمان کوشش بر آن است که به کارگیری گیاهان در بخش‌های مختلف ساختمان در اولویت باشد. از طراحی پلان محوطه‌سازی گرفته تا لابی و روف گاردن و بالکن ها همگی از این اصل تبعیت می‌کنند. به همین دلیل معمولا متراژ واحدهای مسکونی برج باغ‌های بزرگ در نظر گرفته شده.

ترجیحا باید دارای نماهای مختلف باشد و از طرفین ، آزاد در نظر گرفته شود که بتوان در جهت‌های مختلف بالکن‌ها و تراس گاردن‌های سبز طراحی کرد. سایر آیتم‌هایی که این روزها در طراحی برج باغ‌ها می‌بینیم بخش‌های ثانویه‌ای می‌باشند که برای راحتی کاربران دیده شده است. اگر در طراحی برج باغ در نظر گرفته نشده باشند نیز همچنان از اصالت خود برخوردار می‌باشد.

این بخش‌ها شامل زمین بازی و باشگاه و یا فروشگاه‌های تجاری و استخر و محیط‌های این چنینی است که معمولا با توجه به مساحت بالای زیربنای برج باغ‌ها و جمعیت بالا به خاطر تعداد طبقات زیاد پیش‌بینی می‌شوند. گرچه از اصول طراحی این مدل برج به شمار نمی‌روند و در صورت نبود این موارد خدشه‌ای به طراحی برج وارد نیست.

 

 

برج باغ فرشته

از نمونه برج باغ‌‌ در تهران میتوان برج باغ دوقلو ایرانی را نام برد.

برج های دوقلو باغ ایرانی در زمینی مشجر به مساحت یک هکتار در دل منطقه زیبا و سرسبز فرشته در حال احداث میباشد.

این پروژه بعنوان اولین sky-vila در ایران شناخته می شود.

آپارتمان هایی با حیاط اختصاصی و سبز در ارتفاع و دید ابدی و بی انتها ، آرامش و متفاوت بودن را برای ساکنان این مجموعه به ارمغان می آورد.

 


مجموعه کلید خانه آرمانی تلاش نموده است با ارائه اطلاعات دقیقی از پروژه های ساختمانی در منطقه یک تهران ، خدمات منحصر به فردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

هدف ما ارائه بهترین و به روز ترین خدمات بر پایه صداقت و اعتماد محور و در نتیجه رضایت شما عزیزان است.

به شما پیشنهاد میکنیم در زمان پیش خرید یا خرید و اجاره از مشاوره های تخصصی مجموعه کلید خانه آرمانی استفاده کنید و در کمترین زمان ، اقامت دلخواه را برای خود و خانواده تان فراهم کنید.

همچنین برای فروش املاک خود نیز میتوانید با عضویت در سایت ، ملک خود را در بانک اطلاعات ثبت ملک نمایید.

برای مشاوره میتوانید با شماره 09121135364 تماس حاصل فرمایید.

 

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
سوالی دارید؟در خدمتیم.