روف گاردن چیست؟ همه چیز درباره روف گاردن یا بام سبز

roofgarden

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا همان گرین روف از جمله فضاهای سبزی هستند که در سطوح بالای ساختمان مسکونی ، صنعتی و تجاری که برای تفریح ، فضای بازی ، سایه و پناهگاه ، تولید غذا ، کنترل دما ، بهبود معماری و ایجاد محیط مناسب زندگی برای پرندگان و یا به سادگی به عنوان یک منطقه سبز طراحی شده است.

چنین باغ‌هایی در مقیاس بزرگ می‌توانند بر آب و هوا و محیط زیست منطقه تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشند.

 

دلایل استفاده از روف گاردن یا بام سبز

  • بر خلاف سقف‌های قیر سیاه سنتی ، سقف‌های سبز از طریق جذب گرما به جای بازتاب آن و تامین عایق طبیعی برای ساختمان‌ها ، هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهند.  براساس مطالعه‌ای که توسط شورای ملی تحقیق کانادا انجام شده‌است ، حتی یک سقف سبز وسیع نیز می‌تواند نیازهای انرژی تابستان را بیش از ۷۵ درصد کاهش دهد. با کاهش تقاضای تهویه هوا ، سقف‌های سبز تولید آلاینده‌های هوای مرتبط و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند.

 

  • ​سقف‌های سبز به کاهش اثر جزیره حرارتی شهری کمک می‌کنند. شرایطی که در آن محیط‌های شهری گرما را جذب تا ساعت‌ها پس از غروب آفتاب آن را نگاه می‌دارند.

 

  • ​گیاهان بام سبز ذرات هوا را از بین می‌برند ، اکسیژن تولید می‌کنند و سایه ایجاد می‌کنند. علاوه بر این ، پشت‌بام‌های سبز تا دو برابر سقف سنتی قادر به حفاظت طبیعی در برابر گرمای شدید هستند.​

 

  • مزیت مهم دیگر سقف‌های سبز ، توانایی آن‌ها در کاهش و آهسته کردن رواناب فاضلاب‌های سطحی در محیط‌های شهری است. از آنجا که پشت‌بام‌ها و خیابان‌ها در شهرها سطوح سخت هستند ، حجم و سرعت رواناب فاضلاب‌های سطحی به شدت افزایش می‌یابد و منبع اصلی سیل و آلودگی در سراسر جهان است.

 

انواع باغ هایی برای روف گاردن

از جمله باغ هایی که در روف گاردن ها تشکیل می‌شوند سه نوع هستند: گسترده ، فشرده یا متمرکز ، نیمه فشرده یا نیمه متمرکز.

 

هدف از ساخت روف گاردن چیست؟

بام سبز برای ایجاد آرامش و روحیه مثبت مناسب است. و برای یک زمان محدود هم که شده ما را از تمام شلوغی ها ، آلودگی ها و استرس های زندگی دور نگه می دارد. بزرگی و وسعت روف گاردن چندان اهمیتی ندارد بلکه این وجود فضای سبز و مطلوب در ساختمان است که بسیار مورد توجه قرار دارد.

به طور معمول افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی را صرف کنند و از طرفی نیاز به مکانی دنج و آرام را احساس میکنند تا بتوانند از باغ بام کوچکی در نزدیکی محل زندگی خود استفاده کنند ، میتوانند یک روف گاردن کوچک با حداقل ابعاد و مساحت ، در بخشی از بام خود ایجاد کنند تا با صرف هزینه‌ای محدود و بودجه‌ای مناسب ، بتوانند برروی پشت بام خود محلی برای گذراندن اوقات فراقت داشته باشند.

در چنین فضایی از حداقل المان های لازم در طراحی فضا استفاده می شود. در این خصوص حتما باید با طراحان و کارشناسان مشورت نموده تا ایشان بتوانند بهترین و کاربردی ترین فضا به عنوان روف گاردن را در پشت بام ایجاد کنند.

 


مجموعه کلید خانه آرمانی تلاش نموده است با ارائه اطلاعات دقیقی از پروژه های ساختمانی در منطقه یک تهران ، خدمات منحصر به فردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

هدف ما ارائه بهترین و به روز ترین خدمات بر پایه صداقت و اعتماد محور و در نتیجه رضایت شما عزیزان است.

به شما پیشنهاد میکنیم در زمان پیش خرید یا خرید و اجاره از مشاوره های تخصصی مجموعه کلید خانه آرمانی استفاده کنید و در کمترین زمان ، اقامت دلخواه را برای خود و خانواده تان فراهم کنید.

همچنین برای فروش املاک خود نیز میتوانید با عضویت در سایت ، ملک خود را در بانک اطلاعات ثبت ملک نمایید.

برای مشاوره میتوانید با شماره 09121135364 تماس حاصل فرمایید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
سوالی دارید؟در خدمتیم.