سیستم BMS چیست؟

سیستم bms

معنی BMS چیست؟

BMS در هوشمند سازی به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (Building Management System) اشاره دارد که برای کنترل و مدیریت سیستم‌های مختلف ساختمانی مانند سیستم‌های تهویه ، نورپردازی ، امنیت هوشمند ، گرمایش ، کنترل دسترسی فیزیکی ، آسانسور ، نيروگاه برق اضطراری و… طراحی شده است.

این سیستم با استفاده از حسگرها ، نرم‌افزارها و دستگاه‌های کنترلی هوشمند ، تمامی اجزای ساختمان را به یکدیگر متصل و هماهنگ می‌کند تا عملکرد بهینه و مصرف بهینه انرژی را به دست آورد.

هدف اصلی هوشمندسازی BMS ، بهبود کارایی و افزایش راحتی ساکنین و کاهش هزینه‌های ساختمانی می‌باشد.

برخی از اهداف سيستم مدیریت هوشمند ساختمان

  • ایجاد محيطی مطلوب برای افراد حاضر در ساختمان
  • استفاده بهينه از تجهيزات و افزایش عمر مفيد آنها
  •  ارائه سيستم کنترلی با قابليت برنامه ریزی زمانی عملکرد
  • کاهش چشمگير هزینه های مربوط به نگهداری و بهينه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • عدم نياز به پيمانکار دائمی ساختمان
  • امکان مانيتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل از طریق یک PC و یا اینترنت
  • با توجه به یکپارچه سازی ساختمان ، تمام تجهيزات بصورت هماهنگ کارکرده و امکان تداخل و بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی از بين می رود
  • امکان گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهيزات و عملکرد آنها به منظور بهينه سازی مصرف و عملکرد

چرا باید از سیستم مدیریت ساختمان bms استفاده کنید؟

ساختمان ها 40 درصد انرژی جهان را مصرف می کنند و یک سیستم مدیریتی همچون BMS  در یک ساختمان تضمین می کند که این مصرف انرژی ، حداقل انرژی مصرف شده است. سیستم هوشمند BMS با پیکربندی ضعیف نیز معمولاً منجر به 10-30٪ مصرف انرژی بیشتر در یک ساختمان می شود.

به همین دلیل است که سیستم های مدیریت ساختمان در حال تبدیل شدن به یک هنجار در سراسر جهان هستند. تا سال 2025 ، سیستم های کنترل اتوماسیون ساختمان (BACS) در تمام ساختمان های تجاری در اتحادیه اروپا اجباری خواهد بود.

چالش صنعت ساختمان ، از صاحبان ساختمان ها گرفته تا مدیران تأسیسات ، تجهیز خود به سیستم های کنترلی است که می توانند به سرعت نصب و پیکربندی شوند تا در کوتاه ترین زمان ممکن با این مقررات مطابقت داشته باشند.

جمع بندی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، استفاده و نیاز بالای انرژی ما به راهکارهایی مفید برای زندگی آسوده تر همچنین مصرف بهینه انرژی نیاز داریم تا زندگی آینده گان نیز تأمین باشد و دچار کمبود انرژی نشوند. میدانیم دانش معماری ضمن انطباق با شرایط اقلیمی و استفاده بهینه از انرژی ، رابطه معقولی بین انسان و طبیعت ایجاد کرده و الگوی فضایی جالبی ارائه میدهد که امروزه با ورود هوشمندسازی این امر تقویت شده است.

 


مجموعه کلید خانه آرمانی تلاش نموده است با ارائه اطلاعات دقیقی از پروژه های ساختمانی در منطقه یک تهران ، خدمات منحصر به فردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

هدف ما ارائه بهترین و به روز ترین خدمات بر پایه صداقت و اعتماد محور و در نتیجه رضایت شما عزیزان است.

به شما پیشنهاد میکنیم در زمان پیش خرید یا خرید و اجاره از مشاوره های تخصصی مجموعه کلید خانه آرمانی استفاده کنید و در کمترین زمان ، اقامت دلخواه را برای خود و خانواده تان فراهم کنید.

همچنین برای فروش املاک خود نیز میتوانید با عضویت در سایت ، ملک خود را در بانک اطلاعات ثبت ملک نمایید.

برای مشاوره میتوانید با شماره 09121135364 تماس حاصل فرمایید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
سوالی دارید؟در خدمتیم.