تهاتر ملک

تهاتر ملک

معنی کلمه تهاتر

معنای لغوی تهاتر تبادل کالا ، پایاپای ، یکدیگر را تکذیب کردن ، مساوات و برابر شدن و معنای حقوقی آن نیز سقوط تعهد به دلیل بدهکار بودن طرفین معامله به یکدیگر است.

به طورکلی در معاملات معمولی در ازای پرداخت پول ، کالا و یا خدمات دریافت میشود اما در معاملات تهاتر افراد در مقابل کالایی که دریافت می نمایند کالایی دیگر را به طرف مقابل میدهند.

 

تهاتر ملک چیست

کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است تا بسیاری از متقاضیان مسکن به تهاتر ملک روی آورند. تعدادی از فعالان بازار مسکن عقیده دارند که امروزه فروشنگان مسکن به دنبال خریداران دست به نقد هستند اما با وجود شرایط اقتصادی فعلی و نبود متقاضی شرایط به نحوی تغییر کرده است که برخی از مالکان آپارتمان با متراژ بالا با چند واحد کوچکتر مسکونی اقدام به تهاتر میکنند.

در این رابطه رئیس اتحادیه مشاوران املاک عقیده دارد تهاتر ملک یک امر کاملا شخصی است و درحال حاضر نمیتوان این موضوع را بصورت یکپارچه در بازار مسکن اجرا نمود. این روش به دلیل بالا بودن قیمت مسکن و پایین بودن قدرت خرید در کشور قابل اجرا خواهد بود. امروزه حذف پول در انجام معاملات و استفاده از معاوضه و تهاتر مستقیم کالا ، خدمات و املاک مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. درصورتی که به آگهی های منتشر شده در روزنامه و سایت های تخصصی املاک بیندازید متوجه خواهید شد که درآن افراد ملک و املاک خود را برای معاوضه  و یا تهاتر با املاک دیگر یا حتی خودرو و مصالح و… آگهی نموده اند.

تهاتر اپارتمان

نکات حقوقی در تهاتر املاک

  • تهاتر ملک مانند دیگر معاملات قانونی و رسمی نیازمند یک قرارداد رسمی است این قرارداد در زمان درخواست مراجع قانونی و یا بروز بودن هرگونه اختلاف در معامله مورد استفاده قرار میگیرد.
  • به منظور فسخ قرارداد تهاتر ملک رضایت هر دو طرف معامله الزامی است.
  • در قرارداد تهاتر ملک ممکن است دو نفر یا بیشتر از دو نفر طرفین معامله باشند از این رو دو یا چند دارایی در این معامله مورد مبادله و معاوضه قرار میگیرند. در نتیجه در این قرارداد هر یک از طرفین معامله مالکیت چیزی را به دست می آورند ، بنابراین در قرارداد معاوضه املاک امکان فسخ یکطرفه تحت هیچ عنوانی وجود ندارد و تمامی طرفین قرارداد باید برای فسخ رضایت کامل داشته باشند.

مجموعه کلید خانه آرمانی تلاش نموده است با ارائه اطلاعات دقیقی از پروژه های ساختمانی در منطقه یک تهران ، خدمات منحصر به فردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

هدف ما ارائه بهترین و به روز ترین خدمات بر پایه صداقت و اعتماد محور و در نتیجه رضایت شما عزیزان است.

به شما پیشنهاد میکنیم در زمان تهاتر املاک از مشاوره های تخصصی مجموعه کلید خانه آرمانی استفاده کنید و در کمترین زمان ، اقامت دلخواه را برای خود و خانواده تان فراهم کنید.

همچنین برای فروش املاک خود نیز میتوانید با عضویت در سایت ، ملک خود را در بانک اطلاعات ثبت ملک نمایید.

برای مشاوره میتوانید با شماره 09121135364 تماس حاصل فرمایید.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
سوالی دارید؟در خدمتیم.